۱۴۰۱ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

سالها زندگی در کمپهای پناهندگی

فریبا رشیدی در مورد زندگی سالها در کمپهای  پناهندگی  نروژ توضیح داد.



روز دوشنبه بیست و سوم فوریه در اخبار ساعت شش بعد ار ظهر با موصوع وضفیت پناهندگی فریبا رشیدی چنین  گفت :

دوازده  سال بدون حق کار، مراقبت های بهداشتی، تحصیلی - هیچ آینده ای جز انتظار برای پذیرش نیست. نماینده (حزب (اس ویی) حزب چپ گرته وولد  در دفاع از پیشنهاد مشترک حزبهای ونستر، کی آر اف،ام دی جی، و ریگر احزاب نروژی   و در مورد یک راه حل جدید برای پناهجویانی مانند کیس  فریبا هست.
در این گفتگو آقای ارلند  نماینده حزب راست  که نسبت به مسائل پناهندگی خیلی سختگیرانه عمل می‌کند او چنین گفت :

پناهندگانی که مدتها زیاد در کمپهای پناهجویی می‌مانند تقصیر خودشان است و این افراد غیر قانونی هستند.  

حرفهای او برای خیلی‌ها قابل قبول نیست ولی این نظریه ایشان هست.
                                              
گیرت ولد در دفاع از من و پناهنده هایی که در وضعیت من هستند دفاع کرد و گفت این دسته از افراد که سالهای درازی در کشور نروژ بوده اند  و بدون اجازه کار ،تحصیل ، خدمات درمانی، بسیار ناعادلانه است .
او یاداوری کرد که کسانی که هیچ عنوان نمیتوانند به کشورشان برگردند باید اقامت  امنستی بگیرند یعنی دولت باید از این دسته افراد بگذرد و اقامت بدهد.
این پیشنهاد مشترک چندین حزب است. امیدوارم که هر چه زودتر عملی شود.
دوباره از من سوال شد که اگر ردی آخر بگیری چکار میکنی؟
من نیز با استرس زیاد جواب دادم که نمی‌دانم چکار میکنم سوال سختی است، ولی میتوانم بگویم که آنوقت سازمان پناهندگی درست و به جا پرونده من را بررسی نکرده و متوجه خطرات نشده است ،از آنجایی که من از یک کشور ضد زن و دیکتاتوری آمده ام که از زن بودن تنفر دارد. و من هم به عنوان یک زن فعال بسیار خطرناک است و دولت باید این را بداند به امید آنکه قانون‌های بهتری را ارائه دهند و به امید آینده بهتر.

فریبا رشیدی در استودیو پخش اخبار ساعت ۱۸ ان آر ک 

 اسلو

بحث پناهندگی

 


ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و نهم 
- سقف و کتاب و گندم - قدرت به دست مردم‎‎
http://rahaizanorg.blogspot.com/2023/01/rahaizan-shomareh-109.html

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر