۱۴۰۰ بهمن ۱۱, دوشنبه

نتیجه نشست اسلو

ویدا ساغری

 

معاملات اقتصادی، سیاسی و استخباراتی زیادی در پس در های بسته با تاالبان صورت گرفت که طبق معمول و سنت دیپلوماتیک این نوع نشست ها، با مردم هرگز در میان گذاشته نخواهد شد.

 

1) انس حقانی توسط طیاره نظامی وزارت دفاع ناروی پنهانی به قطر انتقال داده شد ، این در حالیست که روز گذشته یکی از خبرنگاران آزاد بر علیه انس حقانی توسط وکیل به پولیس ناروی و داد گاه عالی آن کشور شکایت درج کرده و صدها شاکی افغان دیگر به آن سحه


گذاشتند. چون در کشور های اروپایی هیچ کسی مانع حکم دادگاه شده نمی تواند ، انس حقانی را از اروپا به آسیا بردند.

به جز هدا خموش که با درخواست ضمانت امنیتی آماده برگشت به افغانستان شده است، همه گروپ به اصطلاح نمایندگان مردم افغانستان و زنان معترض در اروپا ماندگار شده اند .(ممکن خانم محبوبه سراج بعد از دعوت های سیاسی در سه میز دیگر واپس افغانستان برود).

 

2) هیچ یک پاسخی به خواسته های زنان معترض کابل که از سوی هدا مطرح شد، توسط تاالبان و میزبان مذاکرات وقعی گذاشته نشد. برعکس به مجرد رسیدن گروه تاالبان به افغانستان زبیح الله مجاهد با تهدیدات تازه خطاب به نماینده های زنان در نشست اسلو و آمریکا نشان داد که انگار به گوش کر یاسین خوانده اند.

 

3) برخلاف نشست های قطر، تعداد زیادی از فعالین حقوق زنان، سیاسیون و خبرنگاران با عصبانیت و اظهار پشیمانی از شرکت در مذاکرات بدنام و دروغین قطر ابا ورزیده بودند انتقادات شدیدی علیه اشتراک بی حاصل و محافظه کارانه اکثریت زنان به نام نماینده گان زنان و مردم افغانستان، نوشته یا بیان کرده اند.

 

4) اعتراضات گسترده، متحدانه و منطقی مردم مخصوصن زنان از قشر های مختلف به طرفداری از خواسته های گروپ های زنان معترض که توسط هدا خموش در میز اسلو مطرح شد به نمایش گذاشت که دگر هیچ کسی دوست ندارد این خاک و این سرنوشت در گرو مافیای قدرت، پروژه و لابی گران بیشرف تاالب باشد.


5) زنان مافیای قدرت و طیف سنت و ترور اینبار نیز به دختران پاک و آزادی خواه از راه فضای مجازی، یوتیوب و غیبت های پنهانی و آشکار برچسپ های اخلاقی و قومی زده چهره کهنه تروریستی شان را دوباره به یاد همه آوردند.

توجه: ارتباطات تلفونی مشکوک همه روزه از طرف تمنا زریاب پریانی با بعضی دوستان از آدرس نامعلوم با شماره خودش، که نشان می‌داد زیر فشار خاصی آن ها را برقرار می‌کند نیز امروز قطع شده است.

 


ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و یک 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر