۱۴۰۰ بهمن ۱۱, دوشنبه

حمایت از دادخواهی بازماندگان فاجعه پرواز 752 اوکراین به همراه فیلم مستند "شکسته در باد" اثر یوسف اکرمی


Broken by the Wind In Memory of Flight 752


http://www.rahaizan.tv/2022/01/Broken-By-Wind-in-memory-of-flight-752.html


 

در ادوار تاریخی گذشته، جنایات حکومتهای خودکامه توسط تاریخ نگاران مستقل برشته تحریر در میآمد تا روایت حکام تنها مرجع بازنگری به وقایع نباشد.

آنچه تاریخ نگاری معاصر را برتری می بخشد وجود صنعت فیلم و پدیده مستندسازی است.

البته قدرتهای حاکم در این عرصه از تاریخ نگاری نیز نفوذ کرده و روایت خود را از تصویروقایع بخورد مردم می دهند تا حقایق پنهان بماند و حکومتهای زر و زور و تزویر تداوم یابند. حکومت اسلامی از بدو تولدش در این زمینه فعالیتهای سیستماتیکی را سازمان داده است. هر چند دم خروس از لابلای پروپاگاندهای این حکومت مذهبی استثمارگر، برون زده و از تعداد باورمندان به تزویر حکومت کاسته میشود، اما برای تسریع این روند، نقش و جایگاه مستند سازان مستقل و مردمی در این برهه از زمان بسیار برجسته است.

در طی دو دهه فعالیت برنامه تلویزیونی رهائی زن در کانال یک، افتخار آشنائی و همراهی با مستند سازان مستقل و مردمی، بویژه  یوسف اکرمی  را داشته ام.

اولین بار در سال دو هزار و پنج از همین کانال یک، مستند "چند نمایای ساده" ساخته یوسف اکرمی  که پژواک دادخواهی زندانیان سیاسی دهه شست بود و از جنایات حکومت اسلامی که در پشت دیوارهای زندانها و بدور از چشم مردم ایران و جهان می گذشت، را پرده  برداشت که از استودیو کانال یک، برای شما بینندگان عزیز پخش کردیم.

با فاجعه موشک زدن سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اکرائینی و کشتار تمامی خدمه و سرنشینان پرواز 752 از کودک و زن و مرد، کهنسال و جوان. جهانیان شاهد نمونه بارز انکار حاکمان و تلاش دستگاه پروپاگاند حکومت اسلامی برای سرپوش گذاردن بر این جنایت آشکار و پخش داستانهای جعلی بودند، دیر نپائید که ویدیوهای شهروند خبرنگاران نوک کوه یخ فریبکاری رژیم اسلامی را نمایان کرد و از آنجائیکه هر سانحه هوائی پای بازرسان فنی بین المللی را به پرونده باز میکند، کم کم تمامی مشت رژیم سراپا زرو زور و تزویر بر ملا شد و جهانیان بدرستی فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی را مسئول شلیک هر گلوله و موشک توسط نیروهای تحت فرمانش محسوب کردند بخصوص که اجازه پرواز به این هواپیمای غیر نظامی نیز توسط خود مقامات شلیک کننده موشک صادر شده بوده است.

بسرعت خانواده ها و بازماندگان قربانیان این جنایت فجیع به حیقت یابی و دادخواهی روی آوردند.

در همینجا دگربار صمیمانه ترین همدردی و همدلی خود را با بازماندگان پرواز752  اکرائین ابراز می داریم از دادیخواهی اشان حمایت می نمائیم.

توجهتان را به مستند "شکسته در باد" فیلمی از یوسف اکرمی جلب میکنم.

ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان و شاهین مقدم که خاطره عزیزانش شکیبا فقاهتی و راستین مقدم را با حضور در این مستند برای جهانیان جاودانه کرد سپاس گذاریم. با سپاس مجدد از یوسف اکرمی که این فیلم ارزشمند را برای پخش از کانال یک در اختیار ما گذاشتند.

با هم از طریق این فیلم به همدلی با بازماندگان این جنایت نزدیکتر و در دادخواهی آنان سهیم شویم.

http://www.rahaizan.tv/2022/01/broken-by-wind-in-memory-of-flight-752.html



ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و یک 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر