۱۴۰۰ آبان ۸, شنبه

سنگسار

آتوسا 

می ۲۰۲۱

هلند

 

من از طالب ، من از انتحار    می ترسم

من از واسکت ، من ازانفجار   می ترسم


من از صلح خلیفه  در قصر های سفید

من از رقص  دره ، در انظار     می ترسم

از زمستان های  خونین اش   که   هیچ

من از کیبل ، من از نوبهار     می ترسم

من از جلاد  و غول های  یک  چشمه

من از باغ های   پر از دار      می ترسم

 از آذان های سرخ از نعره های  خون

من از انار ، من از نسوار     می ترسم

من از افعی ،  من از  مار های  پنجابی

من از لنگی ،  من از اژدهار    می ترسم

من از فتوا، من از مشت های خشماگین

من از چیغها ، من از سنگسار  می ترسم

من از کودک ، من از معتاد  چادر پوش

من از تیغ ها ، من از کوکنار    می ترسم

من از طالب ،

من از انتحار می ترسم

من از واسکت

من از انفجار می ترسم

من از چادر

من از چوتی

من از نکاح صغیره

من از بریدن گردن

من از تلوار   من از تلاطم غم در هوای سرد  می ترسم

من از سرمه

من از لنگی

من از فتوا

من از ریش های نیم متره

من از خنجر  من از شوک های پر از درد  می ترسم

من از اشرف المدارس

من از لنگی های کوچک

من از مرگ مکاتب

من از همدستی  ارگ با جهاد

من از مرگ دوصد انسان به دست فرد  می ترسم


 

بیا خواهر

بیا مادر

بخوان یکجا

نمی ترسیم    نمی ترسیم     نمی ترسیم

بگو خواهر

بگو مادر

که ما از طالب و داعش   نمی ترسیم   نمی ترسیم

اگر کوبانی داعش را

گریزان کرد

اگر کوبانی با ایستادگی خود را  چراغان کرد

بیا خواهر که طالب را

به هیچستان بسپاریم

تمام زاغچه و زاغ را

به زاغستان بریزانیم

اگر کوبانی طوفان شد

اگر زن ها  درخشان شد

بیا خواهر که چادر را برافرازیم

شجاعت را به سنگر ها بیاویزیم

 

بگو خواهر

بگو مادر

نمی خواهم امارت را

نمی خواهم خلافت را

بیا خواهر که از دردت سرود صلح   برخوانیم

بیا مادر که در سوگت صدای صلح  برافشانیم

الا طالب

الا  ای ارگ

بزودی گم شوید از خاطرات غم

نباشد بعد از آن ماتم

الا طالب

الا ای ارگ

درون واژه ی صلحت

هزار جنگ است

به کنج جیب اربابت

دو صد ننگ است

بیا خواهر

صدایت را بلندتر کن

نگاهت را دمادم غرق باور کن

امیدت را  ز کاخ های سفید برچین

بخی خواهر

بخی خواهر

شود روزی که از چشمت بجای اشک و سوگواری

فرو ریزند

یکی آبشار خوشبختی

یکی آبشار آزادی


 

 

 

 


 بولتن ویژه جنبش رهائی زنان در افغانستان - ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره نود و نه  

http://rahaizanorg.blogspot.com/2021/10/emancipation-of-women-of-afghanistan.html


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر