۱۴۰۰ آبان ۹, یکشنبه

نمی ترسم


آتوسا       

اکتوبر


۲۰۲۱ 

نوای زندگی  یآس است و ترسیدن

 هوای  کشورم  مرگ است و غلتیدن

                                     من از یآسها

                                     من از ترس ها     نمی ترسم نمی ترسم 

من از داعش     من از  کشتن     نمی ترسم

من از طالب     من از مردن        نمی ترسم

                                       من از مرمی

                                       من از  باران 

                                        من از گرگ های بی وجدان

                                         نمی ترسم نمی ترسم


                                                       

اگر طالب      مرا در زیر برقع  می کند          پنهان

اگر آخوند      مرا  با حکم بیجا می برد          زندان

                                         من از  برقع

                                         من از  زندان نمی ترسم

                                                            نمی ترسم

                                                            نمی ترسم 

اگر داعش     مرا  از لست آدم  می کند            بیرون   

اگر  قاتل        مرا  از خون عالم می دهد          جیحون                        

                                                من از  تلوار

                                                من از ملعون  نمی ترسم 

                                                             من از ترسها   نمی ترسم

                                                             من از یآسها  نمی ترسم      

اگر داعش بجای گل

اگر طالب  بجای  شعر

 درین بازار  انسانی      درین بازار ابریشم

کنیز ها را به چنگک ها بیاویزند

                                     من از بازار

                                     من از چنگک   نمی ترسم  نمی ترسم 

اگر  زنهای دایکندی

اگر اطفال بهسودی

اگر شیعه اگر هندو

روان هستند   بسوی کوچ اجباری

                              من از وحشت

                              من از  اجبار      نمی ترسم نمی ترسم                      

هلا خواهر

هلا خواهر

چه واویلاست در کابل

به هرسو چیغ

به هرسو گور

صدا ها  غرقه در خونست

شفق  هر لحظه گلگونست

زنان  کابلی گویند که این آفت   همش از دست ملعونست

  

نه آتش مانده  در دیگدان

نه نانی  روی دستر خوان

نه کودک می زند لبخند

نه شیری مانده در پستان

بجای نان

بجای شیر

بجای خنده بر لبها

بجای نغمه در دلها

سراسر  لنگی و ریش است  که با قمچین میرویند 

هلا خواهر

هلا  خواهر

فضای زندگی  یآس است و ترسیدن

به هر سویت  دوصد مرگ است و غلتیدن

بگو خواهر

بگو خواهر

                                     که من از یآس  

        

که من از ترس 

 نمی ترسم نمی ترسم   

    بولتن ویژه جنبش رهائی زنان در افغانستان - ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره نود و نه  

http://rahaizanorg.blogspot.com/2021/10/emancipation-of-women-of-afghanistan.html 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر