۱۴۰۰ آذر ۱۵, دوشنبه

گرامیداشت ٢٥نوامبر روز جهانی علیە خشونت بر زنان در سنندج , مریوان، ترکیه

بنا بە گزارش دریافتی از سنندج امروز پنج شنبە ٤ آذر ١٤٠٠ خورشیدی برابر با ٢٥ نوامبر ٢٠٢١ جمعی از زنان و مردان آزادی خواه وبرابری طلب در این شهر طی مراسمی در کوە "ابیدر" روز جهانی خشونت علیە زنان را گرامی داشتند. در این گردهمایی یکی از زنان شرکت کنندە ، طی سخنانی بە تاریخچە و شکل گیری ٢٥ نوامبر و اهمیت جهانی این روز در مقابلە با خشونت علیە زنان پرداخت . همچنین در این گردهمایی توصیخاتی درمورد قتل های ناموسی در ایران و کردستان کە نشآت گرفتە از فرهنگ طبقاتی و مردسالار است ، دادە شد . مراسم در میان احساسات گرم حاضرین و شادباش این روز جهانی بە هم، پایان یافت.



عکس های از اعتراضات زنان امروز روز جهانی منع خشونت علیه زنان در ترکیه 

امروز روز جهانی محو خشونت علیه زنان است و زنان در ترکیه در خط مقدم مبارزه برای حقوقی که به سختی به دست آورده‌اند در


مورد منع خشونت علیه زنان امسال حضور داشته‌اند.

قتل زنان بین سال‌های 2002 تا 2009 در ترکیه 1400 بوده و و 

در سال‌های اخیر به طور متوسط ​​سالانه 400 زن‌کشی دیده
می‌شود.

ترکیه اولین کشوری بود که در سال 2012 این کنوانسیون منع خشونت علیه زنان را تصویب کرد و اکنون اولین و تنها کشوری است که از آن خارج شده است.

اردوغان این بحث بحث برانگیز را ترویج کرده است که «قوانین محلی» باید برای حمایت از حقوق زنان مورد استفاده قرار گیرد، اما زنان همچنان برای حق قانون اساسی مقاومت


می کنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، 38 درصد از زنان در ترکیه در معرض خشونت خانگی هستند.



گرامیداشت روز جهانی مبارزە با خشونت علیە زنان در شهر مریوان

بنا بە گزارش دریافتی از شهر مریوان ، بعد از ظهر امروز چهارشنبە ۳ آذر ١٤٠٠ برابر با ٢٤نوامبر ٢٠٢١جمع چشمگیری از زنان و مردان آزادیخواە و برابری طلب این شهر بە مناسبت ٢٥ نوامبر روز جهانی مبارزە با خشونت علیە زنان در" پارک ملت " شهر مریوان اقدام بە تجمع و گردهمایی نمودند.


تجمع کنندگان با گرامیداشت یاد و خاطرە زنان جانباختە چە در خشونت و سرکوب دولتی و چە در خشونت خانوادە و جامعە کە محصول مناسبات و فرهنگ طبقاتی و مردسالار با حمایت مذهب است ، و چە در نبرد برای رهایی و برابری جانباختەاند، یاد همە زنان مبارز و برابری طلب را ارج نهادند. در این گردهمایی در مورد مسائل و معضلات جامعە و بویژە مسائل زنان ، خشونت علیە زنان ، تشکل مستقل زنان و ویژەگی آن و دیگر معضلات امروز جامعە بحث و تبادل نظر آنجام گرفت و بر ارادە جمعی در نبرد متحدانە زنان و مردان اگاە و برابری طلب در ضدیت با خشونت علیە زنان تاکید شد. 




شناگر سوری به دلیل نجات پناهجویان گرفتار در دریا، محاکمه می‌شود

دادگاهی در یونان یک شناگر معروف سوری و ۲۳ داوطلب دیگر را به دلیل نجات پناهجویان گرفتار در پهنه دریا محاکمه می‌کند. رسانه‌های عربی گزارش دادند، دادگاهی در جزیره لیسباس یونان محاکمه ساره ماردینی یکی از شناگران معروف سوری که به آلمان پناهنده شده است را به همراه ۲۳ داوطلب دیگر به اتهام نجات شماری از مهاجران غیر قانونی از غرق شدن آغاز کرده است.


پ.ن: دنیای کثیف سرمایه داری همین است فرد ناجی را به جرم نجات جان انسان ها محاکمه می کنند و هرجا اروپایی یان به نفع شان باشد دم از دموکراسی و حقوق بشر و ژشت انساندوستی می گیرند. چاره کار ویران کردن نظام سرمایه داری ست. 


 ماهنامه رهایی زن شماره 100 منتشر شد

http://rahaizanorg.blogspot.com/2021/12/rahaizan-shomareh-100_3.html 

 

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر