۱۴۰۰ آذر ۱۶, سه‌شنبه

انواع خشونهای جنسی



https://youtu.be/XGVB8DGynHo

پیام فریبا رشیدی

با سلام های بسیار گرم خدمت بینندگان تلوزیون رهایی زن .

۲۵ نوامبر روز محو خشونت علیه زنان است به همین خاطر این روز را ۲۵ نوامبر نامگذاری کردند که ۳ خواهر فعال سیاسی به اسم خواهران میرابل در جمهوری دومینیکن به طور وحشیانه ای ترور و کشته میشوند. سازمان بین الملل در سال ۱۹۹۹ این روز را ۲۵ نوامبر روز محو خشونت علیه زنان نامگذاری کردن.

:من در پیامم  میخواهم به انواع خشونهای جنسی اشاره بکنم.

تجاوز جنسی،  حملات جسمانی و کتک زدن ، قتلهای ناموسی،  به کار بردن الفاظ رکیک در رابطه با زنان  نگاه به عنوان ابزار جنسی ، احساس مالکیت به زن و خواهان نابرابری، ختنه مثله کردن جنسی زنان، ازدواج اجباری ، ازدواج دختران زیر سن،فقر اقتصادی، اعدام ،شکنجه و سنگسار.

 همانطور که میدانید در کشورهای ایران ،افغانستان، کوردستان ، زنان روزانه خشونتهای زیادی را تجربه  و با آن دست و پنجه نرم میکنند. در این کشورها چون قانون اسلام سیاسی حاکم است و قانون های زن ستیزانه و مردسالارانه حکم دارند و در واقع قانون اساسی کشور طبق اسلام و شریعت است زنان از حق و حقوق اولیه خود محروم هستند . ما روزانه شاهد خشونتها و قتلهای ناموسی و کشته شدن زنان و دختران جوان هستیم.  در پشت سرم عکس چندین نفر از زنان و دخترانی که قوربانی سیاست زن ستیزانه اسلامی و زیر سایه ناموس و غیرت کشته شده اند را در این تابلو دارم. زنانی که طناب دار به گردن آنها اویخته و اعدام شده اند. زنهایی که توسط اعضای خانواده کشته شده اند، و همچنین زنان افغانستان که در بدترین شرایط زندگی میکنند و مجبورند برای امرار معاش زندگی  دخترانشان را بفروشند. عکس فرخنده ملکزاده که چند سال پیش توسط اسلامگرایان افغانستان جسد او را سوزاندند. اینها نمونه هایی از زنان قوربانی عقاید سنتی هستند. من در این ویدیو و در ۲۵نوامبر امسال یاد و نام این عزیزان را گرامی میدارم و از تمام کسانی که صدای من را می شنوند درخواست میکنم که همه با هم صدای زنان و دخترانی که روزانه انواع خشونتها را تجربه میکنند و صدایشان به جایی نمیرسد.  و در برابر این همه ناعدالتی و ظلم سکوت نکنیم

با سپاس فراوان فریبا رشیدی

۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ 

ماهنامه رهایی زن شماره 100 منتشر شد

http://rahaizanorg.blogspot.com/2021/12/rahaizan-shomareh-100_3.html 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر