۱۳۹۹ تیر ۲۴, سه‌شنبه

پدر داس بدست و خانه پدری قتل فجیع دختر ۱۳ ساله به دست پدر.


 فریبا رشیدی

رومینا دانش‌آموز سیزده‌ساله تالشی به جرم عاشق شدن و فرار به‌قصد ازدواج با پسری که دوستش داشت دستگیر شد و با اینکه اصرار کرده بود او را به پدرش تحویل ندهند، توسط قاضی دادگاهی در شهرستان محل اقامتش به خانواده‌اش بازگردانده شد.
متاسفانه او پنج‌شنبه اول خرداد به شکلی فجیع در خواب توسط پدرش به قتل رسید و با داس او را به طور ناجوانمردانه سر بریده. رومینا نه علف هرز بود ،نه خوشه گندم ، او دختر معصوم و بیگناهی بود که پدر با او این چنین کرد.

 نمیدانم اسم این جنایت را چه بنامم، کجا امن است برای دختران سرزمینم؟ 

اسلام ،شریعت، ناموس ذهن مسموم برادر و پدری است که مرتکب قتل ناموسی میشوند ،اسلام در پیرامون خود تعصب های کورکورانه ای به وجود می آورد و آنها را تا مرز جنون میکشاند. واین پدیده فجیع  محصول اسلام است.

متاسفانه در ایران و کوردستان آمار خودکشی و قتلهای ناموسی همچنین روبه افزایش است، متأسفانه در ۲ هفته گذشته ۱۰ مورد خودکشی در کوردستان ثبت شده است.

حقایقی تکان دهنده از دختران فراری، یکی می گوید توسط پدرش در حمام حبس و مورد آزار قرار گرفته، دیگری را فروخته اند و یکی هم مجبور به ازدواج در سن کودکی شده؛ اینها قصه نیست، واقعیت زندگی دخترانی است که با نا امیدی زندگی میکنند،  چتری بالای سرشان نمیبینند . کجا امن است برای دختران سرزمینم؟ نه جامعه، نه خانه پدری،  نه محل کار ،نه خیابان، نه بیابان.

ما صدای زنانی باشیم که صدایشان به جایی نمی‌رسد و فریادشان به جایی نمیرسد، وقتی قانون گذاران آخوندها هستند قانون زنانه را هم عده ای زن ستیز و عمامه به سر تعیین میکنند، انتظاری بیش نیست تنها راه مبارزه با این فجایع، مبارزه با اسلام است و باید دست اسلام و شریعت را از زندگی زنان حذف کرد و زنان حق تصمیم گیری در ازدواج ، حق انتخاب شوهر، و حق طلاق ، حق حضانت، حق زندگی مشترک خارج از ازدواج یا( رابطه آزاد) را داشته باشند. ما خواهان این قوانین هستیم برای برقراری امنیت برای زنان و دختران.




ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره هشتاد و سه


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر