۱۳۹۹ مرداد ۱۰, جمعه

وضع ناهنجار زنان در سرزمین زن ستیز مانند افغانستان


  ماریا یوسفزی 

میخواهم داد بزنم وبگویم مرگ بر بنیاد گراه مذهبی وطالبانی

نمیدانم چه بنویسم وبکدام زبان این عمل وحشیانه را تقبیح کنم

 مازاده کشور هستیم که زنان را جنس دوم میشناسند زنان را همیش برای کار خانه واشپزخانه حساب میکنند.زنان در تصمیم گیری حق ابراز نظر ندارند متاسفانه طی چند دهه جنگ های خانما نسوزداخلی افغانستان ومهاجرت بزرگترین ضربه را زنان وکودکان دیدند.

تا وقتی ما ساکت باشیم در برابراین نوع فجایع وخشونت ها وسر بریدن ها -گوش بریدن ها- شکنجه روحی وشکنجه جسمی وفزیکی بارها تکرار خواهد شد واین همه فجایع تبدیل به قانون دست ساخته بنیاد گراهای مذهبی شده است ما با باید بپا برخیزیم صدای زنان بی نوا که که در گلو شان خفه شده ونتوانستند در جامعه مثل ادم ها زندگی کنند باشیم .زنان بیدار شوید برای ادعای حق خود مبارزه کنیم حق گرفته میشود وداده نمیشود.زنان را از محکمه صحرایی نجات بدهیم.

این دولتمندان مافیایی تجاران دینی ومذهبی قانون محکمه صحرایی  را برای زنان اتخاز میکنند. زنان رابه هر عنوان شکنجه میکنند .اینبار خبرقتل فاطمه رجبی  که قبلا وظیفه قابلگی را به عهده داشت مدت یکسال فاطمه رجبی مشغول وظیفه پولیسی را داشت. فاطمه رجبی از کابل برای رخصتی به غزنی رفته بود. فاطمه و یک همکارش حوالی ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۲۲ سرطان/تیر توسط طالبان در منطقه "کمپنی کهنه" ولسوالی مقر ولایت غزنی ،از یک خودرو پایین آورده و گروگان گرفته شدند

.به گفته آنها بزرگان این منطقه برای آزادی این دختر به دیدار طالبان در ولسوالی مقر رفته بودند و با ولسوال خود خوانده گروه طالبان بنام "مولوی مقیم" دیدار داشتند اما او به نزدیکان خانم رجبی گفته بوده که بزرگان مردم جاغوری باید برای رهایی او به دیدار این مقام طالبان بروند. به گفته آنها به همین دلیل رهایی فاطمه رجبی با بن بست مواجه شده بود و طالبان شب جمعه دوم اسد/مرداد او را در ولسوالی اندر ولایت غزنی کشتند. جسد فاطمه رجبی توسط دفتر محلی هلال احمر روز گذشته به شهر غزنی منتقل شد و شب هنگام در ولسوالی جاغوری دفن شد.فاطمه رجبی بیش از یک سال به این سو در بخش مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان در منطقه قصبه کابل مشغول وظیفه بود.ن دختر دانش آموخته رشته مامایی(قابله) بود و بعد به صفوف نیروهای پلیس افغانستان پیوسته بود. 


                     زنده باد ازادی وبرابری درهمه اقشار جامعه 

                    زنده باد مبارزه زنان در سراسر جهان



 

 ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره هشتاد و چهار
  


                                                      

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر