۱۳۹۹ مرداد ۱۰, جمعه

چرا با اعدام مخالفیم؟

احد شواغیل



به جز اینکه اعدام یک اقدام وحشیانه است یک روش گول زدن جامعه هم هست. چطور؟
چند نفر خاص را اعدام میکنند که وانمود کنند با بزهکاری و تخلف مقابله کرده اند غافل از اینکه آن سیستمی که خودش بزهکاری و تخلف و بدبختی و فقر و فلاکت را ایجاد و تولید میکند هنوز برقرار است. مثل این است که یک دستگاه بزرگ تولید فاضلاب گاهی هم چند نفر که خودش آنها را آلوده کرده است را زیر چرخ های خودش له کند و ادعا کند دارد با آلودگی مقابله میکند! در حالی که خود این دستگاه و سیستم است که دارد آلودگی تولید میکند و با کشتن و له کردن چند نفر ِ آلوده، مشکل حل نمیشود!

سیستم سیاسی-اقتصادی دارد هر روز و هر ثانیه، فقر و آلودگی و ستم و نابرابری و بزهکاری را تولید میکند چونکه خودش دارد ثروت ها را به جیب میزند و بنابراین باعث فقر میشود. همین سیستم همزمان به صورت نمایشی چند نفر را حذف و اعدام میکند که ادعا کند دارد با مشکل مقابله میکند.
اعدام راه حل برای از سر راه برداشتن مشکلات و مفاسد و بزهکاری نیست؛ بلکه از میان برداشتن سیستمی که فقر و بدختی و بزهکاری را تولید میکند راه حل اساسی است. مسخره است از همین سیستمی که فقر و فلاکت و بزهکاری تولید میکند انتظار داشته باشیم خودش، فقر و بزهکاری را برطرف کند تازه آنهم با اعدام چند نفر که خودش آلوده کرده است.

به همین خاطر است که به جز اینکه اعدام یک اقدام جنایتکارانه دولتی است راه حل رفع مشکل نیست بلکه برعکس باعث گول زدن و منحرف شدن ذهن ما از اصل و ریشه مشکلات میشود.

کارگران هم که خود قربانی اصلی سیستم نابرابری و ستم و فقر هستند برای رفع این مشکلات باید اصل سیستم استثمار را محو کنند و نه اینکه به اعدام چند نفری که توسط سیستم پرورده شده و اختلاس کرده اند و یا در اثر مشکلات و بدبختی به قتل و بزهکاری دست زده اند رضایت بدهند.

برای همین است که شعار اعدام برای اسدبیگی نه به درد کارگران میخورد و نه مترقی است و نه مشکلی را حل میکند. حذف جسمی اسدبیگی راه حل نیست بلکه تمام همدستان حکومتی اسدبیگی بوده اند که او را مهره کرده اند تا ما را بدبخت کند. البته اسدبیگی هم به اندازه بی نهایت جنایت کرده و خشم ما نسبت به او پایان ندارد. ما هم نسبت به اسدبیگی خشمیگن هستیم و هم نسبت به حکومتی که اسدبیگی ها را رشد و پرورش میدهد.

ما خواهان محاکمه اسدبیگی و حبس ابد برای او هستیم. او را در شرکت خواهیم آورد تا روزی هشت ساعت کار کند و متوجه بشود کار در هفت تپه یعنی چه! اسدبیگی و رستمی باید تا آخر عمر به عنوان مجازات در حبس باشند. همینطور ما خواهان محاکمه کردن مسئولینی هستیم که با او همدست 

.بوده

 کانال مستقل کارگران هفت تپه

.


 

 ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره هشتاد و چهار   

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر