۱۳۹۹ مرداد ۱۰, جمعه

تعرض ویروس کرونا و حکومت اسلامی به سلامت و معیشت خانوارهای کارگری و اقشار کم درآمد.



مینو همتی


خانوارهای کارگری، معلمان و پرستاران سالیان دراز استکه تحت استثمار سرمایداری اسلام پناه برای بقای خود، روزانه با فقر وفلاکت تحمیلی رژیم اسلامی زر و زور و تزویر دست و پنجه نرم میکنند. کرونا ویروس نیز موجودیت فیزیکی اقشار و طبقات تحت ستم را بطور خاص نشانه گرفته است و رژیم اسلامی هم در عمل نشانداده است که سلامت جسم و روان شهروندان برایش پشیزی ارزش ندارد، آنچه برای آقایان مهم است سازماندهی چپاول دسترنج این مردم میباشد و بس!

با اینکه کرونا ویروس ظاهرا تبعیض طبقاتی نمیشناسد، لیکن در عمل استاندارد معیشتی تحمیلی سرمایداری اسلام پناه، آحاد اقشار و طبقات زحمتکش  را در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس در محل کار و زیست خود قرار میدهد. بدلیل فشرده و کوچک بودن مسکن به نسبت جمعیت خانوار، درصد مبتلاین در بین این اقشار بمراتب بیشتر از خانوارها در اقشار مرفه جامعه است که البته دولتمردان نیز بهترین امکانات را از آحاد مردم ربوده و در اختیار خود و اندک نیروهای وفادار به نظام ارتجاعی و ضدبشر حاکم قرارمیدهند.

در مناطق گرمسیر مانند هفت تپه، کارگران و خانواده هایشان باید در چهارجبهه برای بقای خود بجنگند، کارفرما، حکومت اسلامی حامی کارفرما، کرونا ویروس و گرمای طاقت فرسا. در این شرایط که اکثردولتها تلاش میکنند با کمکهای بموقع دولتی از فشار اقتصادی در دوران کرونا ویروس بر اقشار کم در آمد، کاسته شود. حکام اسلامی ایران در پی چانه زنی و سهم خواهی در داخل و عقد قراردادهای طولانی مدت با چین و توسعه رانتخواریهای مسئولین مربوطه هستند، و مستقیما مسئول افزایش نرخ دلار میباشند که به معنی تورم لجام گسیخته و دستبردن مجدد به سفره خالی خانوار کارگری است.

ما شاهد اعتصابات کارگری در نقاط مختلف هستیم، سرنوشت میلیونها خانواده کارگری و زحمتکش در گروی مبارزه سراسری برای تحقق مطالبات برحق اقشار و طبقات تحت استثمار است واین مبارزات میبایست از حمایت همگان برخوردار شود تا دستآورد قابل ملاحظه ای داشته باشد.

همبستگی با کارگران اعتصابی و دفاع از مطالبات برحقشان ، همبستگی معلمان مبارز، پرستاران و کادر درمانی فداکار با خانواده های کارگری ضامن برون رفت از این وضعیت ناهنجار است.

 

 ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره هشتاد و چهار   

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر